Xenos toont vanaf deze week online de impact van zijn producten op mens, milieu en maatschappij. De producten binnen de woonwebshop worden beoordeeld met een ‘Nature Impact Rating’.
Bij de producten in Xenos’ webshop staat nu gerankt in hoeverre de items het milieu belasten. Naar eigen zeggen is de retailer de eerste in ons land die de impact van de eigen producten op het milieu inzichtelijk maakt; uit eigen onderzoek kwam naar boven dat 65 procent van de klanten behoefte heeft aan duidelijkheid over de impact.
De duurzaamheidsbeoordeling van Xenos’ producten is gebaseerd op het GSES (Global Sustainable Enterprise Systeem). Dit platform maakt met een eigen meetmethode de impact van producten en organisaties op het klimaat inzichtelijk.
Xenos-ceo Linda Keijzer spreekt op 8 september tijdens het event RetailTrends Live. Wil je deze presentatie bijwonen in het DeLaMar Theater? Koop je tickets via www.retailtrendslive.nl
Verder staan John van der Ent (Spar), Roland Kahn (Cool Investments), Erik-Jan Mares (Zeeman), Rodney Lam (Daily Paper) en de 10 RetailRookies op het programma.
Reacties 0