Wibra experimenteert met recycling

Wibra experimenteert met recycling

Wibra zamelt vanaf dinsdag plastic verpakkingen in voor recycling. Klanten ontvangen voor het brengen van plastic verpakkingsmateriaal kortingspunten, die ze kunnen inwisselen voor korting.

Wibra neemt vanaf dinsdag in 25 winkels in Noord- en Zuid-Holland plastic verpakkingen in van klanten. In de vier maanden durende proef kunnen klanten lege plastic verpakkingen van schoonmaakmiddelen, verzorgingsproducten en wasmiddelen inleveren. Ook kan men er terecht met lege verpakkingen van andere (huis)merken.  

Voor de proef is de discounter een samenwerking aangegaan met appontwikkelaar Impackt. In de app kunnen klanten actief bijhouden hoeveel verpakkingen zijn ingeleverd. In de pilotwinkels worden klanten gevraagd de streepjescode van het product en een QR-code te scannen, waarna ze in de app kunnen zien wat de CO2-impact is van hun inspanningen. In ruil hiervoor krijgen klanten per product kortingspunten, die ze kunnen verzilveren voor korting in de winkel. 

De recycleproef is volgens ceo Bas Duijsens een nieuwe stap voor Wibra’s nieuwe MVO-beleid. “Door verschillende maatregelen te nemen in het bedrijf willen we verspilling en vervuiling tegen gaan en onze voetafdruk aanzienlijk verkleinen. De komende periode gaan we gebruiken om dit concept verder te verbeteren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!