Winnaar/verliezer van de week: Oger en Keymusic

Winnaar/verliezer van de week: Oger en Keymusic

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Oger en Keymusic.

Winnaar: Oger

Mannenmodeketen Oger heeft de corona-ellende volledig acher zich gelaten, zo lijkt het. Werd in 2020 nog een verlies van vijf ton in de boeken geschreven, vorig jaar maakte de luxe kledingformule 2,8 miljoen euro nettowinst. Niet eerder was de winst zo hoog. Logisch dus dat Oger weer durft te investeren. De bestaande winkels krijgen een facelift en de flagshipstore in de P.C. Hooftstraat wordt vergroot van 850 naar 1150 vierkante meter. Verder zint Oger op nieuwe vestigingen in België en Duitsland.

Verliezer: Keymusic

Keymusic had minder succes in het herstellen van de coronacrisis. De muziekwinkelketen werd deze week voor de tweede keer failliet verklaard, na een eerder bankroet in 2019. De coronacrisis is volgens eigenaar Jan 't Hoen de belangrijkste oorzaak. "Vooral de laatste coronaslag in het vierde kwartaal van vorig jaar was voor ons een heel zware." Er hebben zich...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Oger en Keymusic.

Winnaar: Oger

Mannenmodeketen Oger heeft de corona-ellende volledig acher zich gelaten, zo lijkt het. Werd in 2020 nog een verlies van vijf ton in de boeken geschreven, vorig jaar maakte de luxe kledingformule 2,8 miljoen euro nettowinst. Niet eerder was de winst zo hoog. Logisch dus dat Oger weer durft te investeren. De bestaande winkels krijgen een facelift en de flagshipstore in de P.C. Hooftstraat wordt vergroot van 850 naar 1150 vierkante meter. Verder zint Oger op nieuwe vestigingen in België en Duitsland.

Verliezer: Keymusic

Keymusic had minder succes in het herstellen van de coronacrisis. De muziekwinkelketen werd deze week voor de tweede keer failliet verklaard, na een eerder bankroet in 2019. De coronacrisis is volgens eigenaar Jan 't Hoen de belangrijkste oorzaak. "Vooral de laatste coronaslag in het vierde kwartaal van vorig jaar was voor ons een heel zware." Er hebben zich meerdere partijen gemeld die interesse hebben in een doorstart. Hoe groot de kans op succes is, is nog niet duidelijk.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!