H&M Group haalt de broekriem aan

H&M Group gaat de broekriem aanhalen. Het Zweedse kledingconcern zag de winst het afgelopen kwartaal flink teruglopen en wil op jaarbasis omgerekend 183 miljoen euro bezuinigen. De effecten daarvan zouden vanaf eind 2023 te zien moeten zijn.

De winst over de afgelopen drie maanden bedroeg 48 miljoen euro, 89 procent minder dan een jaar eerder. De beslissing om de activiteiten in Rusland te beëindigen, betekende een forse financiële aderlating. De winstdaling is voor de helft daaraan toe te schrijven, zegt ceo Helena Helmersson.

Met de verkopen hield het ook niet over. Al verbeterden die later in de zomer wel, ondanks de hittegolf en problemen in de toeleveringsketen. H&M Group besloot de hogere kosten voor transport en grondstoffen niet geheel door de rekenen aan de klant. De omzet kwam exclusief wisselkoerseffecten uiteindelijk vier procent lager uit dan in dezelfde periode vorig jaar.

Onder H&M Group vallen behalve H&M ook COS, Weekday, Monki, & Other Stories en Arket.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!