Under Armour heeft deze week de eerste brandstore van zijn nieuwe retailconcept geopend. Naast een grote muurschildering en het ruimer opstellen van alle soorten schoenen, kan de sportfanaat er terecht voor technologische snufjes.
De winkel aan het Koningsplein in Amsterdam heeft de primeur: alle andere locaties in Europa krijgen na Amsterdam een opfrisbeurt. In de winkel, die ruim is opgezet met tweehonderd vierkante meter over twee verdiepingen, heeft Under Armour zoveel mogelijk rust proberen te creëren. Zodat de sportspullen beter naar voren komen.
De meest ingrijpende verandering aan het interieur zijn de slimme paskamers. In de Amsterdamse winkel zijn de kleedhokjes namelijk uitgerust met radiogolftechnologie, waardoor de items worden herkend die klanten meenemen in het pashokje.
Under Armour heeft deze week de eerste brandstore van zijn nieuwe retailconcept geopend. Naast een grote muurschildering en het ruimer opstellen van alle soorten schoenen, kan de sportfanaat er terecht voor technologische snufjes.
De winkel aan het Koningsplein in Amsterdam heeft de primeur: alle andere locaties in Europa krijgen na Amsterdam een opfrisbeurt. In de winkel, die ruim is opgezet met tweehonderd vierkante meter over twee verdiepingen, heeft Under Armour zoveel mogelijk rust proberen te creëren. Zodat de sportspullen beter naar voren komen.
De meest ingrijpende verandering aan het interieur zijn de slimme paskamers. In de Amsterdamse winkel zijn de kleedhokjes namelijk uitgerust met radiogolftechnologie, waardoor de items worden herkend die klanten meenemen in het pashokje.
Deze schoenen of kleding worden vervolgens getoond op een digitaal scherm, waar klanten andere kleuren of maten van de producten kunnen opzoeken. Die worden vervolgens door winkelpersoneel naar de paskamer gebracht. Ook adviseert het scherm de klant over bijpassende items en kan de winkelvoorraad worden gecheckt.
In de ruime, overzichtelijke winkel wordt met name veel gebruikgemaakt van zwart staal. De kleur van de vloer is neutraal gebleven in betonkleur. Zo ook de streetart van de Belgisch-Congolese kunstenaar NovaDead, die een muurschildering heeft gemaakt in het midden van de winkel. Achterliggende gedachte: de kracht en het doorzettingsvermogen van sporters.