'Nederlandse consument weer liever naar fysieke winkel'

Meer dan de helft van de Nederlandse consumenten verkiest fysiek winkelen boven online shoppen. Dat blijkt uit onderzoek van Manhattan Associates onder elfhonderd respondenten.

In een vergelijkbaar onderzoek in januari gaf nog 22 procent van de respondenten aan liever in de winkelstraat te winkelen, nu is dat 54 procent. Het percentage respondenten dat de voorkeur geeft aan online shoppen is in diezelfde periode afgenomen van 73 naar 43 procent. 

Uit hetzelfde onderzoek blijkt dat bij het online winkelen de verzendkosten de belangrijkste factor zijn die de shopervaring bepalen. Voor 73 procent van de respondenten verbetert gratis verzending vanaf een bepaald bestelbedrag de ervaring. Ook het kunnen selecteren van een tijdslot voor bezorging (58 procent) en een bestelling kunnen afhalen in een winkel (47 procent) worden veel genoemd.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!