Whoppah heeft in een nieuwe investeringsronde vijf miljoen euro opgehaald. De marktplaats voor tweedehands design en kunst wil opschalen in Nederland, België en Duitsland, en uitbreiden naar Frankrijk en Italië.
Het geld komt van informele investeerders. "Het gaat om bestaande investeerders en een aantal nieuwe mensen, onder meer uit de financiële sector en de logistiek", zegt medeoprichter Evelien Bunnik-Remmelts tegen RetailTrends.
Whoppah gebruikt het geld onder meer voor marketing in Nederland, België en Duitsland, de drie landen waar het nu actief is. Ook wil de marktplaats naast het huidige warehouse in Utrecht er ook eentje in Duitsland hebben. "We onderzoeken ook waar dat in België kan, zodat we ook makkelijk Frankrijk in kunnen."
Bunnik-Remmelts verwacht in de tweede helft van volgend jaar de voorbereidingen te kunnen beginnen voor uitbreiding naar Frankrijk of Italië. "We hebben dan nog een halfjaar om in Duitsland verder te accelereren en daarvan te leren." Of het eerst Frankrijk of Italië wordt, is nog niet duidelijk. "Maar dat we beide landen willen gaan doen, dat weten we zeker."
Whoppah, een voormalige RetailRookie, haalde eind vorig jaar al 2,5 miljoen op.
Reacties 0