Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Action en KFC.
Winnaar: Action
Het leven wordt duurder, maar gelukkig is daar Action. Kennelijk denken veel consumenten zo, want de discounter zag de omzet de afgelopen negen maanden flink toenemen. Met 27 procent tot 6,1 miljard euro. "We zien een stijging van dagelijkse boodschappen zoals wasmiddel, zeep, toiletpapier en keukenrollen die tot 30 procent hoger ligt dan eerdere jaren", zegt ceo Hajir Hajji. Vanwege de hoge energieprijzen is er ook meer vraag naar elektrische kachels, kaarsen, plaids, pantoffels en batterijen. Wat ook hielp bij de omzetstijging: het aantal winkels van de formule uit Zwaagdijk-Oost steeg met 150 naar 2133.
Verliezer: KFC
Smakeloos, KFC. Nee, we hebben het niet over de kipstukjes van de fastfoodketen. We zouden niet durven. Nee, we hebben het over een reclame van KFC in Duitsland. Over kipstukjes, dat dan weer wel. Gebruikers van de app ontvingen een pushbericht waarin ze, om de...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Action en KFC.
Winnaar: Action
Het leven wordt duurder, maar gelukkig is daar Action. Kennelijk denken veel consumenten zo, want de discounter zag de omzet de afgelopen negen maanden flink toenemen. Met 27 procent tot 6,1 miljard euro. "We zien een stijging van dagelijkse boodschappen zoals wasmiddel, zeep, toiletpapier en keukenrollen die tot 30 procent hoger ligt dan eerdere jaren", zegt ceo Hajir Hajji. Vanwege de hoge energieprijzen is er ook meer vraag naar elektrische kachels, kaarsen, plaids, pantoffels en batterijen. Wat ook hielp bij de omzetstijging: het aantal winkels van de formule uit Zwaagdijk-Oost steeg met 150 naar 2133.
Verliezer: KFC
Smakeloos, KFC. Nee, we hebben het niet over de kipstukjes van de fastfoodketen. We zouden niet durven. Nee, we hebben het over een reclame van KFC in Duitsland. Over kipstukjes, dat dan weer wel. Gebruikers van de app ontvingen een pushbericht waarin ze, om de Kristallnacht te herdenken, werden aangespoord om 'cheesy' kip te komen eten. Oeps. Kristallnacht is een van de zwartste bladzijden in de Duitse geschiedenis. In de nacht van 9 op 10 november 1938 vielen nazi's door het hele land Joden aan. Synagogen werden in brand gestoken en winkels en bedrijven werden vernield. Er vielen zeker negentig doden. Niet iets waar je dus met een reclame vrolijk bij stil staat. Het bleek een automatiseringsfout, haastte KFC zich te zeggen. "We zullen onze interne processen onmiddellijk controleren, zodat dit niet opnieuw gebeurt."