Sligro doet bod op Belgische Metro-winkels

Het Nederlandse Sligro Food Group heeft een bod uitgebracht op elf winkels van Makro Cash & Carry in België. Met een overname wil de voedselgroothandel zijn positie bij de zuiderburen versterken. 

Sligro meldde zich vorige maand al formeel als geïnteresseerde in de Metro-winkels in België, die op omvallen stonden. In de tussentijd zegt de groothandel dat geïnventariseerd moest worden of de Metro-activiteiten kunnen worden gecombineerd met Sligro. “Dat heeft geresulteerd in een concrete bieding”, aldus ceo Koen Slippens. Het gaat alleen om de elf groothandelszaken van Metro, in de zes Makro-supermarkten in België heeft Sligro geen interesse.

Op dit moment geven de juridische vertegenwoordigers van Sligro invulling aan de volgende fase in het aankoopproces. Het bedrijf zegt te verwachten dat dit ‘enige tijd in beslag zal nemen’, en deelt daarom geen financiële details over het bod. 

De Belgische tak van Metro en Makro kreeg in september bescherming tegen schuldeisers. Sligro is geïnteresseerd in de winkels omdat het bedrijf zelf al jaren actief is in België, waar het de groothandels Java Foodservice en ISPC overnam. Sligro verwacht binnen enkele jaren winst te maken over de grens.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!