'Consumenten zijn iets minder somber'

'Consumenten zijn iets minder somber'

Het consumentenvertrouwen in Nederland is licht gestegen. Consumenten zijn iets minder somber dan in oktober, toen het vertrouwen historisch laag was.

Volgens het CBS kwam het vertrouwen in november uit op -57, tegen -59 in oktober. Consumenten waren wat minder pessimistisch over de economie en ook de koopbereidheid was iets minder negatief.

Vooral het oordeel over de financiële situatie in de komende twaalf maanden was in november wat minder negatief. Het oordeel over de financiële situatie in de afgelopen twaalf maanden veranderde nauwelijks. Over het doen van grote aankopen waren consumenten vrijwel net zo negatief als in oktober.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!