In deze winkel brengt Cartier een ode aan Amsterdam

In deze winkel brengt Cartier een ode aan Amsterdam

Cartier heeft een nieuwe boetiek geopend aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Met in totaal drie winkels is het juweliershuis sterk vertegenwoordigd in onze hoofdstad. Het is dus ook niet voor niets dat de stad de grootste inspiratiebron was voor de brandstore: het interieur is een vertaling van de Amsterdamse grachten. 

De winkel is geopend aan de P.C. Hooftstraat 129 en neemt zo'n driehonderd vierkante meter in beslag. Cartier had al langer een vestiging aan de duurste winkelstraat van Nederland, maar is meerdere keren verplaatst van locatie. Het merk vestigde zich voor het eerst in de straat in 1994. 

 

Zowel bij het inrichten van het interieur als het ontwerpen van het exterieur heeft Cartier samengewerkt met Nederlands talent, zoals bij het vormgeven van de binnentuin op de eerste verdieping. Toch blijft het geheel Frans ademen: ontwerpduo Studio...

Cartier heeft een nieuwe boetiek geopend aan de P.C. Hooftstraat in Amsterdam. Met in totaal drie winkels is het juweliershuis sterk vertegenwoordigd in onze hoofdstad. Het is dus ook niet voor niets dat de stad de grootste inspiratiebron was voor de brandstore: het interieur is een vertaling van de Amsterdamse grachten. 

De winkel is geopend aan de P.C. Hooftstraat 129 en neemt zo'n driehonderd vierkante meter in beslag. Cartier had al langer een vestiging aan de duurste winkelstraat van Nederland, maar is meerdere keren verplaatst van locatie. Het merk vestigde zich voor het eerst in de straat in 1994. 

 

Zowel bij het inrichten van het interieur als het ontwerpen van het exterieur heeft Cartier samengewerkt met Nederlands talent, zoals bij het vormgeven van de binnentuin op de eerste verdieping. Toch blijft het geheel Frans ademen: ontwerpduo Studio Parisien tekende voor het ontwerp.

De ontwerpers lieten zich inspireren door de imperfecties van Amsterdamse grachtenpanden en het veelvuldige gebruik van rode bakstenen. Het keramiek in de winkel is afkomstig uit 's werelds oudste nog werkende tegelfabriek, het Koninklijke Tichelaar Makkum.

 

Meerdere elementen in de winkel zijn geïnspireerd door grote Nederlandse kunstenaars. Zo verwijzen de wandpanelen bijvoorbeeld naar kunstgroep De Stijl en is in het kleurgebruik gedacht aan Piet Mondriaan. Op de tweede verdieping doen panelen op het plafond denken aan de schildertechnieken van Vincent van Gogh.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!