'Nostalgie belangrijkste shoppingtrend van 2022'

Consumenten kiezen steeds vaker voor nostalgische producten. Betaalbedrijf Klarna noemt dit de belangrijkste shoppingtrend van 2022.

Zo is 'vintage tech' populair, zoals bedrade koptelefoons. Alleen al in februari dit jaar steeg de verkoop hiervan wereldwijd met 317 procent ten opzichte van een gemiddelde maand in 2021. Ook klaptelefoons en simpele mobiele telefoons worden veel vaker verkocht. In Nederland is vooral veel vraag naar bedrade koptelefoons, iPod Mini's en Boomboxen. 

Ook 'supervrouwelijke' artikelen als roze producten, ballerina's en nageldiamanten zijn populair. Hetzelfde geldt voor fashionitems uit de vroege jaren '00 en artikelen geïnspireerd door de 'counterculture' van de jaren tachtig en negentig met muzikale genres als goth, grunge en poppunk. In het laatste geval gaat het bijvoorbeeld om doorschijnende tops en fluwelen rokken. 

De bevindingen staan in het rapport The Checkout. Trendexpert Agus Panzoni, die er samen met Klarna aan werkte, ziet een verlangen naar gelukkiger, meer zorgeloze tijden als de drijvende kracht achter de trends.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!