H&M ziet omzet stijgen ondanks sluitingen in Rusland en China

H&M Group zag de netto-omzet het afgelopen boekjaar met twaalf procent stijgen tot omgerekend 20,5 miljard euro. De resultaten werden onder meer gedrukt doordat het Zweedse modeconcern zich terugtrok uit Rusland.

In het afgelopen kwartaal kwam de omzet tien procent hoger uit dan een jaar eerder. Op 30 november sloten de laatste winkels in Rusland en Wit-Rusland. In China waren tientallen winkels tijdelijk gesloten vanwege corona-uitbraken. De winstcijfers worden pas eind januari bekendgemaakt.

Vorige maand meldde H&M Group dat het wereldwijd 1500 banen schrapt. Het concern hoopt hiermee omgerekend zo'n 182 miljoen euro te besparen. Onder H&M Group vallen behalve H&M ook Cos, Weekday, Monki, & Other Stories en Arket. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

RetailTrends


Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!