Het aantal consumenten dat regelmatig bij een flitsbezorger bestelt, is flink gedaald. Waren het er in augustus zo'n 316.000, nu zijn het ruim 270.000. Dat blijkt uit het vijfde grootschalige onderzoek van Kantar onder ruim 44.000 Nederlanders van 16 jaar en ouder.
De helft van de consumenten die weleens gebruikmaakte van flitsbezorging heeft dit afgelopen maand niet gedaan. En terwijl in februari nog 40 procent meerdere keren per maand bestelde, is dat nu teruggezakt tot 24 procent.
"Men vindt niet alleen dat de kosten voor een flitsbezorging hoog oplopen, de service wordt ook in veel gevallen gezien als een onnodige luxe", stelt Kantar. Volgens de onderzoekers past flitsbezorging minder goed in het huidige economische klimaat.
Op dit moment zijn er drie flitsbezorgers actief in Nederland: Getir, Gorillas en Flink. Vorige week werd bekend dat Gorillas is overgenomen door Getir, maar het is nog niet bekend wat de gevolgen zijn. Nummer vier Zapp trok zich afgelopen zomer terug uit Nederland.
Reacties 0