Action ziet omzet met 30 procent stijgen

Action ziet omzet met 30 procent stijgen

Action zag de omzet vorig jaar met 30 procent toenemen tot 8,9 miljard euro. Dat kwam mede doordat de discountketen het winkelbestand verder uitbreidde.

Maar ook winkels die al een jaar open waren, verkochten meer. Hier steeg de omzet met 18,1 procent. Vorig jaar waren er minder coronamaatregelen dan in 2021. Trouwe klanten kwamen volgens ceo Hajir Hajji vaker terug in de winkel. "Ook omdat zij voor dagelijkse boodschappen, zoals wasmiddel, toiletpapier en huishoudelijke artikelen bij ons veel meer waar voor hun geld krijgen."

Het aantal Action-winkels nam met 280 toe tot 2.263. Zo opende de keten zijn eerste vestigingen in Spanje, het tiende land waar het actief werd. "In grotere steden waar we al winkels hadden, zoals Parijs, Wenen, Warschau en Praag, breidden we onze aanwezigheid uit", legt Hajji uit. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!