'40 procent consumenten vindt verzendkosten onzin'

'40 procent consumenten vindt verzendkosten onzin'

Van de Nederlandse consumenten vindt 40 procent het onzin om verzendkosten te betalen voor bestellingen binnen Nederland. Dat blijkt uit onderzoek van verzendplatform Wuunder onder ruim 1.000 respondenten.

De groep die niks moet hebben van verzendkosten zegt dat die niet in verhouding staan met de korte routes binnen ons land die bezorgers afleggen. Een groter deel van de respondenten (48 procent) zegt graag een paar euro over te hebben voor thuisbezorging van een pakket. 19 procent vindt zelfs dat de overheid verzendkosten zou moeten verplichten. 

Tijdgebrek is een belangrijke reden voor consumenten om de voorkeur te geven aan thuisbezorging, blijkt verder uit de peiling. 41 procent geeft aan geen tijd te hebben om naar een fysieke winkel te gaan en daarom liever voor thuislevering te kiezen.

Reacties 3


Huub Vermeulen 27 jan, 09:17

Gros van de consumenten zijn dom en gepamperd en daar hebben de webwinkels aan bijgedragen. Doordat er een aantal grote firma's gratis verzending en retourneren begonnen aan te bieden is er een nieuwe norm gezet, wat niet in deze tijdsgeest past.


Johan Giersthoven 26 jan, 16:56

Die 40 procent van de Nederlanders die verzendkosten onzin vindt, hebben dus geen idee waar ze voor betalen en hebben ook niets met Economie. Dat is in ieder geval duidelijk.


anne benders 26 jan, 16:26

verzendkosten zijn niet alleen de kosten van de vervoerder, maar ook de kosten van het inpakken + inpakmateriaal.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!