Het warenhuis Hyundai in het hart van Daegu, de op twee na grootste stad van Zuid-Korea, bestaat sinds 1978 en heeft sindsdien verschillende transformaties ondergaan. De nieuwste verbouwing is het resultaat van een ontwerp door het in Seoul gevestigde architectenbureau Betwin Space. De ontwerpers zijn bewust zo veel mogelijk weggebleven van de standaard 'warenhuis-esthetiek'.
Het gebouw is ingedeeld in 'zones'. Zo heb je de Colour Zone, voornamelijk blauw en inclusief een DJ Booth. In de Texture Zone domineren hout en andere natuurlijke materialen en vormen ze een monochrome setting.
Het warenhuis Hyundai in het hart van Daegu, de op twee na grootste stad van Zuid-Korea, bestaat sinds 1978 en heeft sindsdien verschillende transformaties ondergaan. De nieuwste verbouwing is het resultaat van een ontwerp door het in Seoul gevestigde architectenbureau Betwin Space. De ontwerpers zijn bewust zo veel mogelijk weggebleven van de standaard 'warenhuis-esthetiek'.
Het gebouw is ingedeeld in 'zones'. Zo heb je de Colour Zone, voornamelijk blauw en inclusief een DJ Booth. In de Texture Zone domineren hout en andere natuurlijke materialen en vormen ze een monochrome setting.
Vervolgens zijn er twee gebieden zonder kleur waar zwart en wit de Light Black Zone en de Light White Zone vormen. Hier zijn voornamelijk zwart en wit marmer gebruikt.