Binnenkijken bij een niet-standaard warenhuis in Zuid-Korea

Het warenhuis Hyundai in het hart van Daegu, de op twee na grootste stad van Zuid-Korea, bestaat sinds 1978 en heeft sindsdien verschillende transformaties ondergaan. De nieuwste verbouwing is het resultaat van een ontwerp door het in Seoul gevestigde architectenbureau Betwin Space. De ontwerpers zijn bewust zo veel mogelijk weggebleven van de standaard 'warenhuis-esthetiek'.

 

Het gebouw is ingedeeld in 'zones'. Zo heb je de Colour Zone, voornamelijk blauw en inclusief een DJ Booth. In de Texture Zone domineren hout en andere natuurlijke materialen en vormen ze een monochrome setting.

Het warenhuis Hyundai in het hart van Daegu, de op twee na grootste stad van Zuid-Korea, bestaat sinds 1978 en heeft sindsdien verschillende transformaties ondergaan. De nieuwste verbouwing is het resultaat van een ontwerp door het in Seoul gevestigde architectenbureau Betwin Space. De ontwerpers zijn bewust zo veel mogelijk weggebleven van de standaard 'warenhuis-esthetiek'.

 

Het gebouw is ingedeeld in 'zones'. Zo heb je de Colour Zone, voornamelijk blauw en inclusief een DJ Booth. In de Texture Zone domineren hout en andere natuurlijke materialen en vormen ze een monochrome setting.

 

Vervolgens zijn er twee gebieden zonder kleur waar zwart en wit de Light Black Zone en de Light White Zone vormen. Hier zijn voornamelijk zwart en wit marmer gebruikt.

Laat je mailadres achter en lees dit artikel direct verder.
Ook ontvang je de gratis nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!