Coolblue groeit nauwelijks en belandt in het rood

Coolblue groeit nauwelijks en belandt in het rood

Coolblue heeft vorig jaar een nettoverlies van 6,2 miljoen euro geleden. In 2021 stond de retailer nog ruim 39 miljoen in de plus.

Het verlies is te wijten aan de sterk gestegen kosten terwijl de omzet nauwelijks groeide. Coolblue noteerde een omzet van 2,35 miljard euro, 0,6 procent meer dan een jaar eerder. Die groei was naar eigen zeggen onvoldoende om de stijgende kosten en margedruk op te vangen. Het bedrijfsresultaat (ebitda) halveerde van 88,4 naar 43,4 miljoen euro. 

In Duitsland wist Coolblue nog wel behoorlijk te groeien. De omzet nam daar toe van 94 naar 174 miljoen euro. Ook dit jaar verwacht Coolblue verdere groei bij onze oosterburen, waar het inmiddels twee winkels heeft. Verder verwacht het bedrijf veel van energiebesparende producten, een categorie die ook afgelopen jaar al sterk groeide.

Coolblue-oprichter Pieter Zwart spreekt in een toelichting van een uitdagend jaar. “Maar het heeft ons tegelijkertijd uitstekend voorbereid om van 2023 weer gewoon het aller- allermooiste Coolblue jaar ooit te maken.” Coolblue opent dit jaar minstens vijf nieuwe winkels, waarvan twee in België. Momenteel staat de teller op 22 filialen.


 

Reacties 1


P H 1 mrt, 21:39

De stenen winkel en zekere de vakzaken zijn terrein aan het winnen, echte service, oplossingen en een gesprek in de winkel zorgen voor een hogere winkel omzet.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!