Domino’s levert in op winst en klanten

Domino’s levert in op winst en klanten

Domino's Pizza Enterprises, waar onder meer de Nederlandse tak van de pizzaformule onder valt, zag in 2022 een flinke daling van de brutobedrijfswinst (ebit). Volgens de fastfoodketen ligt de grootste oorzaak bij de hoge inflatie in de Europese markt.

De grootste klappen voor Domino’s kwamen naar eigen zeggen door de hoge inflatie in Europa, die drukte op de omzet de winst. Ook zegt de fastfoodketen te hebben geïnvesteerd in de winkels en het Europese hoofdkantoor, wat gevolgen heeft gehad op de marges. De omzet nam nog licht toe, maar de brutobedrijfswinst (ebit) daalde afgelopen jaar met 45,8 procent.

Naast een lagere winst zag Domino’s ook een daling in het aantal klanten. Vooral het aantal klanten voor bezorging daalde vorig jaar: meer consumenten kozen voor het ophalen van een maaltijd.

Wereldwijd kwamen er vorig jaar in totaal 357 winkels bij, waarvan het grootste deel in Domino’s nieuwe groeimarkt Azië (278 winkels). Hier werden vorig jaar de eerste winkels geopend in Maleisië, Singapore en Cambodja.

Reacties 1


P H 1 mrt, 22:37

Te danken aan het slechte personeel en een onsmakelijke Pizza, deze combi laat klanten wegblijven.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!