Moederbedrijf Urban Outfitters ziet winst halveren

Moederbedrijf Urban Outfitters ziet winst halveren

Modebedrijf URBN, het concern achter merken als Urban Outfitters, Anthropologie en Free People, heeft afgelopen boekjaar een omzet van bijna 4,8 miljard dollar (4,5 miljard euro) geboekt. Dat is 5,4 procent meer dan een jaar eerder, maar de winst liep juist fors terug.

Onderaan de streep hield URBN een kleine 160 miljoen dollar over. Een jaar eerder was dat nog ruim 310 miljoen. Vooral bij het merk Urban Outfitters waren de marges vorig jaar lager, onder meer door het geven van meer kortingen. Dit merk zag bovendien de omzet dalen met 10 procent. Zustermerken Anthroplogie en Free People boekten wel omzetgroei.

URBN sloot het laatste kwartaal af met een recordomzet. Ceo Richard Hayne kijkt met vertrouwen vooruit naar het komende jaar. "We gaan het verkoopseizoen in het voorjaar in met een verbeterde voorraadpositie, wat een goed voorteken is voor de margemogelijkheden in het boekjaar 2024."

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!