Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Stoov en Goosecraft.
Winnaar: Stoov
Stoov is dit jaar uitgegroeid tot het snelstgroeiende Nederlandse merk van Europa. Althans, als je de FT 1000, een ranglijst van de Financial Times mag geloven. In de lijst, die in samenwerking met Statista is samengesteld, is gekeken naar de gemiddelde jaarlijkse omzetgroei tussen 2018 en 2021. Daaruit kwam naar voren dat Stoov in die periode groeide met 204 procent. Vorig jaar was Matt Sleeps het hoogst genoteerde Nederlandse merk. Deze online retailer staat nog steeds hoog genoteerd in de lijst, met vijf plaatsen achter Stoov.
Verliezer: Goosecraft
Het Nederlandse merk Goosecraft, opgericht in 2006, is failliet. Het modemerk - dat vooral bekend is van de leren jassen - kwam naar eigen zeggen in de problemen door een sterk dalende omzet en stijgende kosten. Inmiddels zijn de twee winkels in Amsterdam en Batavia Stad voorlopig gesloten, meldt de curator aan RetailTrends. Wel worden de mogelijkheden...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Stoov en Goosecraft.
Winnaar: Stoov
Stoov is dit jaar uitgegroeid tot het snelstgroeiende Nederlandse merk van Europa. Althans, als je de FT 1000, een ranglijst van de Financial Times mag geloven. In de lijst, die in samenwerking met Statista is samengesteld, is gekeken naar de gemiddelde jaarlijkse omzetgroei tussen 2018 en 2021. Daaruit kwam naar voren dat Stoov in die periode groeide met 204 procent. Vorig jaar was Matt Sleeps het hoogst genoteerde Nederlandse merk. Deze online retailer staat nog steeds hoog genoteerd in de lijst, met vijf plaatsen achter Stoov.
Verliezer: Goosecraft
Het Nederlandse merk Goosecraft, opgericht in 2006, is failliet. Het modemerk - dat vooral bekend is van de leren jassen - kwam naar eigen zeggen in de problemen door een sterk dalende omzet en stijgende kosten. Inmiddels zijn de twee winkels in Amsterdam en Batavia Stad voorlopig gesloten, meldt de curator aan RetailTrends. Wel worden de mogelijkheden van een doorstart nog onderzocht.
RetailTrends zette op een rij wat er aan het faillissement voorafging. Dat verhaal lees je hier.