Dwarfs is van plan dit jaar minimaal vijf webshops over te nemen. Ook verkent de webshop-opkoper de mogelijkheden om in 2023 te consolideren met een andere speler in de markt, vertelt co-founder Demian Beenakker aan RetailTrends.
Op dit moment heeft de scale-up tien merken gekocht. Dit jaar wordt dat aantal uitgebreid met vijf overnames. “Recent hebben we nog niets nieuws ingelijfd maar doen we ons huiswerk, met een schuin oog kijkend naar de economische onzekerheid.”
De algemeen directeur vertelt in het interview dat er zeker mogelijkheden zijn om samen met een soortgelijke speler uit de markt verder te gaan. “We zien dat aggregators elkaar gaan opzoeken”, aldus Beenakker. “We worden benaderd door partijen, dus we denken er voor dit jaar serieus over na.”
Ook wil Dwarfs extra stappen zetten in het ontwikkelen van eigen producten. Dit jaar moet het assortiment worden uitgebreid met 25 producten.
In het maartnummer van RetailTrends dat binnenkort verschijnt, vertelt de ceo alles over de risico’s van het overnamevak, financieringsbehoeften en het belang van het allesbepalende fingerspitzengefühl.
Reacties 0