Elke maand duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers? Deze keer het favoriete boek van medeoprichter David Sipkens van Mr Marvis.
Het favoriete boek van...
David Sipkens, co-founder & ceo Mr Marvis
“Het boek beschrijft het verhaal van hoe Nike is uitgegroeid tot een van de meest succesvolle en iconische sportswearmerken ter wereld. Als ondernemer in de kledingindustrie vind ik het altijd interessant om te lezen over de geschiedenis van succesvolle merken en de factoren die bijgedragen hebben aan het succes. Het boek biedt inzichten in de uitdagingen, mislukkingen en overwinningen die Phil Knight en zijn team hebben doorgemaakt bij het opbouwen van Nike tot het ‘powerhouse’ dat het vandaag de dag is. Daarnaast is ‘Shoe Dog’ niet alleen een verhaal over zaken doen - het is ook een verhaal over de kracht van passie en...
Elke maand duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers? Deze keer het favoriete boek van medeoprichter David Sipkens van Mr Marvis.
Het favoriete boek van...
David Sipkens, co-founder & ceo Mr Marvis
“Het boek beschrijft het verhaal van hoe Nike is uitgegroeid tot een van de meest succesvolle en iconische sportswearmerken ter wereld. Als ondernemer in de kledingindustrie vind ik het altijd interessant om te lezen over de geschiedenis van succesvolle merken en de factoren die bijgedragen hebben aan het succes. Het boek biedt inzichten in de uitdagingen, mislukkingen en overwinningen die Phil Knight en zijn team hebben doorgemaakt bij het opbouwen van Nike tot het ‘powerhouse’ dat het vandaag de dag is. Daarnaast is ‘Shoe Dog’ niet alleen een verhaal over zaken doen - het is ook een verhaal over de kracht van passie en doorzettingsvermogen.”
Shoe Dog - Het verhaal van de oprichter van Nike
Phil Knight
€10
Boekentips
1. Spiekboekje voor managers
Als manager word je geacht altijd de meest recente managementmodellen paraat te hebben. Toch wil je soms even kunnen spieken. Wat te doen als je collega onverwacht vragen stelt over je visie op leren en veranderen? 'Spiekboekje voor managers' geeft inzicht in de 99 belangrijkste managementmodellen.
€26,99
Tjip de Jong
2. A seat at the table
'A seat at the table' biedt een reeks handvatten om de zakelijke wereld te laten zien hoe men meer diversiteit kan brengen in teams. Vanuit zijn eigen verhaal laat auteur Youssef Kobo zien hoe we de kloof kunnen dichten tussen jong divers talent en het bedrijfsleven. Want dat beide groepen elkaar niet gemakkelijk vinden, is volgens hem niet nodig.
€29,99
Youssef Kobo
3. Material Matters
Sabine Oberhuber en Thomas Rau nemen je in negen hoofdstukken mee naar de mogelijkheden voor een nieuw economisch model. Een model waarin de consument niet langer ‘eigenaar’ maar ‘gebruiker’ is, materialen rechten krijgen en afval verleden tijd is. Met diverse cases tonen Oberhuber en Rau aan dat een toekomstbestendige wereld weleens dichtbij zou kunnen zijn.
€22,50
Thomas Rau, Sabine Oberhuber
4. AI in marketing
Artificial intelligence (AI) gaat het marketingvak veranderen. Technologische ontwikkelingen brengen veranderingen met zich mee die enorme gevolgen hebben voor marketeers en hun dagelijkse werkzaamheden. Het boek 'AI in marketing' geeft de marketingprofessional concrete toepassingen van AI binnen het vakgebied.
€27,99
Charida Dorder