'Belgische e-commercesector blijft groeien'

'Belgische e-commercesector blijft groeien'

De Belgische e-commercesector heeft in 2022 in totaal 14,7 miljard euro omzet gedraaid. Dat is 43 procent meer dan in coronajaar 2020.

Dat blijkt uit de Market Monitor van BeCommerce, uitgevoerd door GfK. In totaal werden vorig jaar 170 miljoen aankopen gedaan. Van alle productuitgaven werd 15 procent online gedaan.

Op productniveau besteedde de Belg vorig jaar het meest aan kleding (22 procent), gevolgd door voeding en boodschappen (15 procent). Schoenen en accessoires bedroegen 11 procent van de uitgaven. De productcategorieën die tijdens corona populair waren, zoals elektronica, huishoudtoestellen en speelgoed, zagen vorig jaar een daling. 

“De resultaten tonen aan dat online aankopen hun plek gevonden hebben in de totale markt. De Belgische consument geeft ook duidelijk aan dat hij vertrouwen heeft in online shoppen”, aldus managing director Greet Dekocker. “Dit zijn belangrijke signalen, zowel voor de sector als voor de consument.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!