Filippa K in de PC: minimalistisch, ijsblauw

Filippa K in de PC: minimalistisch, ijsblauw

Zeg je Scandinavisch design, dan zeg je minimalistisch. Het Zweedse modemerk Filippa K is daarop geen uitzondering, zo blijkt in de nieuwe flagshipstore in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam.

Filippa K is neergestreken op nummer 125. De winkel heeft een oppervlakte van 170 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen. De damescollectie is op de begane grond. De herencollectie is op de eerste etage, net als een terras met uitzicht op een kleine tuin. Wat vooral opvalt, is de ijsblauwe kleur. Creatief directeur Liisa Kessler liet zich inspireren door de traditie van het ijsbaden in Noord-Zweden.

De...

Zeg je Scandinavisch design, dan zeg je minimalistisch. Het Zweedse modemerk Filippa K is daarop geen uitzondering, zo blijkt in de nieuwe flagshipstore in de P.C. Hooftstraat in Amsterdam.

Filippa K is neergestreken op nummer 125. De winkel heeft een oppervlakte van 170 vierkante meter, verdeeld over twee verdiepingen. De damescollectie is op de begane grond. De herencollectie is op de eerste etage, net als een terras met uitzicht op een kleine tuin. Wat vooral opvalt, is de ijsblauwe kleur. Creatief directeur Liisa Kessler liet zich inspireren door de traditie van het ijsbaden in Noord-Zweden.

De verchroomde kledingrails vertonen subtiele vervormingen, alsof ze worden weerspiegeld in een plas water. Dit thema wordt voortgezet door rekken en tafels met spiegeloppervlakken. In de kleedkamerruimte hangen wandtapijten gemaakt van restjes garen uit eerdere Filippa K-collecties. Ze zijn van de hand van de Zweedse kunstenaar Micael de Leeuw.

Behalve in opdracht gemaakte werken zijn er ook vintage stukken te vinden. Waaronder een in Nederland in de jaren 70 ontworpen sculpturale stoel van geperforeerd roestvrij staal. De winkel wordt volledig aangedreven door elektriciteit en beschikt over een warmteterugwinningseenheid om de uitstoot van koolstof te verminderen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!