Detailhandel zet meer om, verkoopvolumes dalen 

Detailhandel zet meer om, verkoopvolumes dalen 

De detailhandel zette in februari 8,5 procent meer om dan een jaar geleden. De stijging is te danken aan prijsstijgingen: het verkoopvolume was juist 2,9 procent lager. Dat blijkt uit cijfers van het CBS. 

Vooral in de foodsector werd er in februari meer omgezet dan een jaar eerder: de omzet groeide met 10 procent. Prijsverhogingen speelden hier een grote rol: ondanks de hoge omzetstijging werd er 4,2 procent minder verkocht dan een jaar geleden. Supermarktomzetten stegen het hardst, met 11,9 procent. De omzetten van speciaalzaken was nagenoeg gelijk (+0,6 procent). 

In de non-foodsector stegen de omzetten iets minder hard, met 5,3 procent. Hierin daalden ook de verkopen met 3,3 procent. 

Onlineomzetten stegen in februari met 6 procent ten opzichte van vorig jaar. Anders dan in januari (-2,7 procent) stegen de omzetten vooral voor pure webwinkels, met 11,2 procent. De onlineomzet van winkels waarvan de verkoop via het internet een nevenactiviteit is, daalde met 1,4 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!