Een kijkje in de unieke storedesigns van Aesop

Een kijkje in de unieke storedesigns van Aesop

L’Oréal neemt Aesop over van Natura & Co, het Braziliaanse moederbedrijf van The Body Shop. Het Australische verzorgingsmerk staat bekend om zijn unieke storedesigns. RetailTrends zet een aantal indrukwekkende winkels van Aesop over de wereld op een rij. 


De unieke storedesigns maken Aesop een aanwinst voor elke winkelstad. Vanaf het begin af aan is het cosmeticamerk erg consequent in zijn winkelontwerp en toch verschilt dat per locatie. Het merk kijkt per stad altijd welk pand het best past, of er karakter inzit en wat men daarmee kan doen. Men houdt rekening met de straat, het pand, de stad en hoe Aesop daar als merk in past zonder een ‘indringer’ te zijn. Vast staat dat er binnen materialen worden gebruikt die zintuigen doen prikkelen, zoals vilt op de wanden, een reliëf op de muur en de geur van oliën.

 

Aesop

Het Australische cosmeticamerk werd in 1987 opgericht door...

L’Oréal neemt Aesop over van Natura & Co, het Braziliaanse moederbedrijf van The Body Shop. Het Australische verzorgingsmerk staat bekend om zijn unieke storedesigns. RetailTrends zet een aantal indrukwekkende winkels van Aesop over de wereld op een rij. 


De unieke storedesigns maken Aesop een aanwinst voor elke winkelstad. Vanaf het begin af aan is het cosmeticamerk erg consequent in zijn winkelontwerp en toch verschilt dat per locatie. Het merk kijkt per stad altijd welk pand het best past, of er karakter inzit en wat men daarmee kan doen. Men houdt rekening met de straat, het pand, de stad en hoe Aesop daar als merk in past zonder een ‘indringer’ te zijn. Vast staat dat er binnen materialen worden gebruikt die zintuigen doen prikkelen, zoals vilt op de wanden, een reliëf op de muur en de geur van oliën.

 

 

Chelsea, New York
Het plafond van de winkel in Chelsea, New York, is bedekt met duizend edities van het literaire tijdschrift The Paris Review, dat  haar hoofdkantoor in de Big Apple heeft.


Brisbane, Australië 
Zowel het plafond, als de muren en de vloer zijn voorzien van een dieprode kleur. De boetiek in Brisbane doet denken aan de ‘majestueuze’, bijna roodgekleurde zandheuvels van de Simpsonwoestijn. Volgens Aesop is de winkel een eerbetoon aan de Wangkagurru, de oorspronkelijke bewoners van die woestijn. 


Parijs, Frankrijk 
In Parijs staan de producten van Aesop uitgestald op rechte rijen van spijkers, geïnspireerd door de autogarages om de hoek waar de monteurs hun gereedschappen aan spijkers aan de muur hangen. 

 

Londen, Verenigd Koninkrijk
Londen heeft inmiddels al negen vestigingen van het verzorgingsmerk. De muren van de shop in Shepherd’s Bush zijn met grijs vilt beplakt, terwijl in de wijk Marylebone ladders als productschappen fungeren. 

Kyoto, Japan
In Kyoto trekken gloeilampen en metalen buizen afkomstig van lokale vissersboten de aandacht. 
 

Singapore
In Singapore hangt dertig kilometer aan kokosnootschilslierten aan het plafond en liggen kokosnootmatten op de vloer. 

Toronto, Canada
In de jaren zestig zijn veel wijken in Canada’s metropool veranderd door grootschalige vastgoedprojecten. Behalve Yorkville: een wijk waar nog veel van de oorspronkelijke Victoriaanse gebouwen bewaard zijn gebleven en die nu een populaire bestemming in de binnenstad is geworden. In de winkel is overal een dieprode bordeauxkleur te vinden om een huiselijke sfeer neer te zetten. Ook ronde en ovale vormen komen terug, die kenmerkend zijn binnen Victoriaanse architectuur. Anders dan de winkel in Brisbane – waar donkerrode, gladde oppervlakten de boventoon voeren – is in deze winkel veel hout en reliëf te vinden. 

 

Rome, Italië
In Lucina, Rome, zijn de tinten en materialen aangepast op andere lokale architectuur, zoals het Pantheon. Stro, marmer en travertijn zorgen voor een samenhangend geheel in een bescheiden ruimte die een gevoel van orde en rust uitstraalt.

Upper-West Side, New York
 
Een winkel die geïnspireerd is op vertrouwde gemeenschappelijke plekken zoals de kapperszaak, salon en wasserette. De wanden en werkbladen zijn gekleed in gefreesd grenen multiplex, gecombineerd met grijs getinte tegels in een neutraal palet. 


 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!