Tassenmerk Myomy failliet, interesse in doorstart

Tassenmerk Myomy failliet, interesse in doorstart

Het duurzame tassenmerk Myomy is onlangs failliet verklaard. Verschillende partijen hebben interesse in een doorstart, zo blijkt uit het deze week gepubliceerde faillissementsverslag.

Het tassenmerk van oprichter Marja Baas zag sinds 2019 de omzet teruglopen van 1,5 miljoen naar een kleine 800.000 euro in 2021. Ook leed het bedrijf in die periode jaarlijks zo’n drie ton verlies.

Volgens het verslag van curator Jeroen Rouers hebben onder andere de tegenslagen van de coronapandemie geleid tot het faillissement. Winkels waren in 2020 en 2021 bij elkaar een jaar dicht, terwijl het duurzame tassenmerk voor 84 procent van de omzet afhankelijk was van fysieke winkelaankopen.

Daar bovenop kwam de containercrisis. De zomercollectie, die in februari geleverd moest worden, kwam daardoor in mei binnen. Te laat, waardoor de collectie meteen in de uitverkoop belandde en de marges verder onder druk kwamen te staan. 

In 2022 volgde er een reorganisatie. De zwakke financiële positie zorgde ervoor dat er amper ruimte was voor promotie- en marketingactiviteiten. Uiteindelijk bleek de schuldenlast te groot. Het merk kon niet ontkomen aan een faillissement en blijft achter met een schuld van minimaal 800.000 euro.

Volgens het faillissementsverslag hebben zich een aantal gegadigden gemeld voor een doorstart. Daar is verder nog niets over bekend. RetailTrends heeft Baas om een reactie gevraagd.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!