Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: bol.com en Cowboy.
Winnaar: bol.com
Bol.com is het sterkste retailmerk in Nederland en dat mogen we onderhand wel een traditie noemen. Negen keer deed Hendrik Beerda Brand Consultancy het Retail Merkenonderzoek en negen keer kwam de grootste webwinkel van ons land er als winnaar uit. Bol.com onderscheidt zich volgens de consument op gemak, de kwaliteit van het assortiment en de aantrekkelijkheid van de prijs. Bol.com staat volgens de Nederlandse consument ook weer op plek één als het gaat om de grootste toekomstige groei in zijn klantenbestand. Verder staat bol.com in de top 3 van meest sympathieke merken.
Verliezer: Cowboy
Het Belgische e-bikemerk Cowboy blijft de verliezen opstapelen. Vorig jaar stond het bedrijf 31,9 miljoen euro in het rood. Het goede nieuws: de omzet nam ook flink toe, van 15 naar 41 miljoen euro. Daardoor is de omzet nu in ieder geval hoger dan het verlies,...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: bol.com en Cowboy.
Winnaar: bol.com
Bol.com is het sterkste retailmerk in Nederland en dat mogen we onderhand wel een traditie noemen. Negen keer deed Hendrik Beerda Brand Consultancy het Retail Merkenonderzoek en negen keer kwam de grootste webwinkel van ons land er als winnaar uit. Bol.com onderscheidt zich volgens de consument op gemak, de kwaliteit van het assortiment en de aantrekkelijkheid van de prijs. Bol.com staat volgens de Nederlandse consument ook weer op plek één als het gaat om de grootste toekomstige groei in zijn klantenbestand. Verder staat bol.com in de top 3 van meest sympathieke merken.
Verliezer: Cowboy
Het Belgische e-bikemerk Cowboy blijft de verliezen opstapelen. Vorig jaar stond het bedrijf 31,9 miljoen euro in het rood. Het goede nieuws: de omzet nam ook flink toe, van 15 naar 41 miljoen euro. Daardoor is de omzet nu in ieder geval hoger dan het verlies, wat in eerdere jaren nog andersom was. Ondanks de aanhoudende verliezen geloven crowdfunders nog steeds in het merk. De concurrent van het Nederlandse VanMoof wil 1 miljoen euro ophalen en dat bedrag is na een dag al bijna binnen. Bij 745 investeerders is dinsdagmiddag ruim 975.000 euro opgehaald.