Eerste Masonprince-winkel: eigenzinnige mengelmoes van vintage, retro en futurisme

Eerste Masonprince-winkel: eigenzinnige mengelmoes van vintage, retro en futurisme

Modelabel Masonprince verkocht sinds de oprichting alleen online. Onlangs lanceerde het merk zijn allereerste fysieke winkel in de Dongshankou-buurt van Guangzhou in het zuiden van China. Er werd uitgepakt met een opvallend storedesign waarin de grenzen van tijd vervaagd zijn. 

Het merk werd opgericht in 2014 door de drie broers en zussen Qiusen, Qiumu en Qiulin Zhou. Voor de winkel kozen ze een herenhuis uit begin jaren 30. Met behulp van een architect creëerden ze een eigenzinnige mengelmoes van vintage, retro en futurisme. Het volledige assortiment met dames- en herenkleding, accessoires en schoenen van het merk is er te vinden. 

Terugkerend thema in de winkel is het vervagen van grenzen van tijd. De verschillende decors verwijzen naar het verleden, maar geven ook een knipoog naar de toekomst. Zo zie je bij binnenkomst een traditionele Chinese poort, versierd met een metalen dwarsbalk en glazen panelen die samen de merknaam vormen: daarmee is het ontwerpconcept niet te...

Modelabel Masonprince verkocht sinds de oprichting alleen online. Onlangs lanceerde het merk zijn allereerste fysieke winkel in de Dongshankou-buurt van Guangzhou in het zuiden van China. Er werd uitgepakt met een opvallend storedesign waarin de grenzen van tijd vervaagd zijn. 

Het merk werd opgericht in 2014 door de drie broers en zussen Qiusen, Qiumu en Qiulin Zhou. Voor de winkel kozen ze een herenhuis uit begin jaren 30. Met behulp van een architect creëerden ze een eigenzinnige mengelmoes van vintage, retro en futurisme. Het volledige assortiment met dames- en herenkleding, accessoires en schoenen van het merk is er te vinden. 

Terugkerend thema in de winkel is het vervagen van grenzen van tijd. De verschillende decors verwijzen naar het verleden, maar geven ook een knipoog naar de toekomst. Zo zie je bij binnenkomst een traditionele Chinese poort, versierd met een metalen dwarsbalk en glazen panelen die samen de merknaam vormen: daarmee is het ontwerpconcept niet te missen.


In de binnenplaats ligt een vloer van terracottategels en metalen stroken. Ook zijn er grote campagnefoto’s van het merk in de vorm van bushokjesadvertenties. In de winkel ervaren bezoekers de tijdlijn die omkeert van het heden naar de toekomst en worden ze begroet door een bovenmenselijk personage genaamd ‘MP.01.’. De winkel bestaat uit kale muren met metalen strips. Het plafond met metalen raster is verlicht en strekt zich helemaal naar achteren. 


De meubels zijn geïnspireerd op kantoormeubelen en hebben een modern randje uit het midden van de eeuw. Denk aan een bureau met vintage typemachine, een bureaulamp en een langwerpige houten vitrinekast met metalen laden. 



 

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!