Rituals heeft vorig jaar de omzet met 28 procent weten op te krikken, waar de nettowinst iets lager uitviel. Dat blijkt uit de onlangs gepubliceerde jaarrekening van het door Raymond Cloosterman opgerichte beautymerk.
De omzet kwam op ruim 1,4 miljard euro uit, tegenover iets meer dan 1,1 miljard in 2021. Anders dan het jaar ervoor had Rituals niet te maken met winkelsluitingen als gevolg van corona.
De winst zakte van 123,1 naar 112,5 miljoen euro. Dat was mede het gevolg van investeringen in nieuwe en bestaande winkels. Rituals opende vorig jaar 116 winkels, waaronder de eerste in Italië en Finland. Het aantal vestigingen ligt nu boven de 1.000.
De producten van Rituals worden in meer dan 100 landen verkocht. De Benelux is met 460,5 miljoen euro goed voor bijna een derde van de omzet, op de voet gevolgd door Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland. In de DACH-regio groeide Rituals met bijna 200 miljoen naar 439 miljoen euro.
Leonard Van Liere 9 mei, 23:47