Binnenkijken bij de eerste Veritas-winkel in Nederland

Binnenkijken bij de eerste Veritas-winkel in Nederland

De Belgische modeketen Veritas opende onlangs zijn eerste Nederlandse winkel aan de Eindstraat in Breda. Een kijkje in de winkel die in het gat wil springen dat V&D achterliet. 


Het filiaal in Breda is zo’n 120 vierkante meter groot. Dat is een stuk kleiner dan de winkels in België, die 250 tot 600 vierkante meter groot zijn. Het Nederlandse concept maakt dat de winkels minder geld kosten en meer op kunnen brengen, aldus de keten. Op de gevel prijkt een opvallende foto van een vrouw in een panty.  

In Nederland verkoopt het modemerk sokken, panty’s en slips. Ook zijn er ieder seizoen andere producten te vinden. Met de zomer in het vooruitzicht worden er nu bijvoorbeeld strandtassen, strandlakens en zonnebrillen verkocht. De artikelen worden tentoongesteld in stellingen aan de lange zijdes van de winkel. De kleur geel keert steeds terug in het...

De Belgische modeketen Veritas opende onlangs zijn eerste Nederlandse winkel aan de Eindstraat in Breda. Een kijkje in de winkel die in het gat wil springen dat V&D achterliet. 


Het filiaal in Breda is zo’n 120 vierkante meter groot. Dat is een stuk kleiner dan de winkels in België, die 250 tot 600 vierkante meter groot zijn. Het Nederlandse concept maakt dat de winkels minder geld kosten en meer op kunnen brengen, aldus de keten. Op de gevel prijkt een opvallende foto van een vrouw in een panty.  

In Nederland verkoopt het modemerk sokken, panty’s en slips. Ook zijn er ieder seizoen andere producten te vinden. Met de zomer in het vooruitzicht worden er nu bijvoorbeeld strandtassen, strandlakens en zonnebrillen verkocht. De artikelen worden tentoongesteld in stellingen aan de lange zijdes van de winkel. De kleur geel keert steeds terug in het storedesign. 


Naast beenmode en ondergoed staat Veritas bekend om zijn garen, wol en ander naaimateriaal. Belgische klanten kunnen dat in de winkels kopen. In Nederland ligt dit enkel in de online schappen. 

De modeketen wil het gat dat V&D achterliet invullen, aldus ceo Corneel De Maeyer. “Nu heb je er de erg goedkope Zeeman en HEMA en het dure Bijenkorf. Wij zitten ertussen en zijn als Rituals: kwaliteit maar betaalbaar. Wij hebben sokken van kasjmier en zijde.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!