Intertoys omarmt nieuwe doelgroep 'kidults'

Intertoys omarmt nieuwe doelgroep 'kidults'

Intertoys ziet de doelgroep ‘kidults’ als belangrijke groeipijler. De speelgoedketen zet in op de steeds groter wordende groep (jong)volwassenen die zich vermaakt met bijvoorbeeld een Lego-set of een Nintendo-game. 

‘Kidult’ is een samenvoeging van de woorden ‘kids’ en ‘adults’ en staat voor een groep (jong)volwassenen die het ook op latere leeftijd nog leuk vinden om bijvoorbeeld met Lego te spelen. Het viel de speelgoedketen op dat deze groep alsmaar groter werd tijdens de coronapandemie. “Een Lego-set voor volwassenen, een Funko figuur van de nieuwste Marvel-film of de nieuwe Zelda-game voor de Nintendo Switch zijn echt mainstream producten geworden”, vertelt Eddy Assies, ceo van Intertoys. 

Volgens Intertoys vertegenwoordigen de kidults in de Verenigde Staten al 25 procent van de speelgoedmarkt. Daarmee is de opkomst al veel verder dan in de Nederlandse markt. Om de doelgroep te bereiken is Intertoys aanwezig op grote evenementen als Dutch Comic Con. Daar worden bijvoorbeeld exclusieve verzamelfiguren van het merk Funko verkocht die alleen daar verkrijgbaar zijn. Ook bracht de keten een digitaal speelgoedboek uit, speciaal gericht op kidults. 

Het merk ziet veel kansen en ruimte om de kidult klant te bedienen. "Dat doen we met een bestaand assortiment, maar ook innovatie op verschillende categorieën”, zegt Assies. De hoofdfocus blijft wel op kinderen. "De doelgroep van kidults zien we als extra toevoeging op de sterke basis die we hebben staan. Daarmee creëren we uiteindelijk ook de kidults van de toekomst.”

Reacties 4


ikke weet het 1 jun, 13:17

Veel succes :

De Funko poppen is een specialistisch artikel, je moet exact iemand op de werkvloer hebben die hierin geïnteresseerd is, anders koop je de verkeerde.
Regelmatig liggen er partijen in de outlet voor prijzen ver onder de € 10,00


Verder is de verkoop van computer games drastisch gedaald, doordat er voortaan veel spellen gedownload worden, dus daarvoor hoef je ook niet naar de winkel.

De speciale dozen Lego zijn voor een nichemarkt, niet iedereen kan zomaar €500 tot €800 euro betalen.

De insteek lijkt aardig, maar online worden deze speciale dozen Lego vaak voor betere prijzen aangeboden.


Jee Wee 2 jun, 08:10

Ikke weet het (altijd beter):
jij hebt ook altijd en overal een (meestal negatief/afkrakend) antwoord op.
Ook deze keer bedankt voor je (zacht)hout snijdende opmerkingen.


ikke weet het 2 jun, 10:08

Ja soms is de waarheid hard.


Jee Wee 4 jun, 17:58

We zijn weer een paar dagen verder en de praktijk wijst uit dat ik toch weer heel veel kidults heb mogen begroeten als klant in mijn winkel. De waarheid is soms toch heel anders dan jouw/uw gedachten.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!