Intertoys ziet de doelgroep ‘kidults’ als belangrijke groeipijler. De speelgoedketen zet in op de steeds groter wordende groep (jong)volwassenen die zich vermaakt met bijvoorbeeld een Lego-set of een Nintendo-game.
‘Kidult’ is een samenvoeging van de woorden ‘kids’ en ‘adults’ en staat voor een groep (jong)volwassenen die het ook op latere leeftijd nog leuk vinden om bijvoorbeeld met Lego te spelen. Het viel de speelgoedketen op dat deze groep alsmaar groter werd tijdens de coronapandemie. “Een Lego-set voor volwassenen, een Funko figuur van de nieuwste Marvel-film of de nieuwe Zelda-game voor de Nintendo Switch zijn echt mainstream producten geworden”, vertelt Eddy Assies, ceo van Intertoys.
Volgens Intertoys vertegenwoordigen de kidults in de Verenigde Staten al 25 procent van de speelgoedmarkt. Daarmee is de opkomst al veel verder dan in de Nederlandse markt. Om de doelgroep te bereiken is Intertoys aanwezig op grote evenementen als Dutch Comic Con. Daar worden bijvoorbeeld exclusieve verzamelfiguren van het merk Funko verkocht die alleen daar verkrijgbaar zijn. Ook bracht de keten een digitaal speelgoedboek uit, speciaal gericht op kidults.
Het merk ziet veel kansen en ruimte om de kidult klant te bedienen. "Dat doen we met een bestaand assortiment, maar ook innovatie op verschillende categorieën”, zegt Assies. De hoofdfocus blijft wel op kinderen. "De doelgroep van kidults zien we als extra toevoeging op de sterke basis die we hebben staan. Daarmee creëren we uiteindelijk ook de kidults van de toekomst.”
Jee Wee 4 jun, 19:58
ikke weet het 2 jun, 12:08
Jee Wee 2 jun, 10:10
ikke weet het 1 jun, 15:17