Sedna Executive Search breidt het dienstenaanbod uit en lanceert een nieuwe website

Sedna Executive Search breidt het dienstenaanbod uit en lanceert een nieuwe website

Sedna Executive Search, breidt het dienstenaanbod uit om bedrijven en kandidaten te helpen in "The War of Talent" in de internationale Retail- en Consumer sector en lanceert een nieuwe website.

Sedna Executive Search, met klanten in Nederland, Belgie, Duitsland en Zuid Europa, heeft innovatieve diensten ontwikkeld om oplossingen te vinden voor middle managers en senior managers in de Retail & Consumer sector.

Uit een McKinsey-enquête van vorig jaar (2022) onder meer dan 16.000 respondenten in negen Europese landen blijkt dat tot een derde van de respondenten zegt te verwachten hun baan binnen drie tot zes maanden op te zeggen. Salaris is nog steeds een belangrijke factor bij het veranderen en kiezen van een nieuwe werkgever, maar lang niet de enige en er zijn de afgelopen jaren grote veranderingen geweest. De drie belangrijkste redenen die zij geven voor het verlaten van hun baan zijn niet verrassend: onvoldoende vergoeding, gebrek aan doorgroeimogelijkheden en ongeïnspireerd leiderschap. Maar uit het onderzoek van McKinsey blijkt ook dat er belangrijke nieuwe factoren zijn voor een post-COVID employer of choice, zoals een veilige werkomgeving, meer flexibiliteit en zinvol werk. De waarde van een flexibel, betrokken en gezond personeelsbestand, zowel fysiek als mentaal, is tijdens de pandemie duidelijker geworden (artikel "European talent is ready to walk out the door. How should companies react?", 12 december 2022).

In een steeds competitievere markt is het belangrijk voor het bedrijf om een gedefinieerde strategie te hebben om de beste managers aan te trekken.
Naast het zoeken, selecteren en aannemen helpt Sedna Executive Search nu ook bedrijven met de strategie om het juiste talent aan te trekken en te behouden door waardevolle inzichten te geven in hoe de talentenmarkt tegen hun employer brand aankijkt.

"Waar de beste senior kandidaten naar op zoek zijn, wat ze wel en niet leuk vinden aan de organisatie, en wat de belangrijkste drijfveren en belemmeringen zijn om voor een bedrijf te kiezen." Dit zijn kernvragen waar Sedna antwoord op geeft. Sedna richt zich echter niet alleen op de feedback uit de externe talentenmarkt, maar kan ook de betrokkenheid van uw huidige medewerkers bij uw organisatie meten en dat is heel belangrijk, want zij zijn de echte ambassadeurs van het merk!

Talent Strategie verbeteren en meer weten?
Sedna Executive Search, sectorspecialist in de Retail- en Consumer sector is te bereiken via de email contact@sednaexecutivesearch of via de nieuwe website: www.sednaexecutivesearch.com

Sedna Executive Search: 
Sedna Executive Search, is een boutique bedrijf gespecialiseerd in de Retail & Consumer sector op Europees niveau. Het werd in 2017 opgericht door Anselm Van den Auwelant en Martin Poppe.

Anselm Van den Auwelant heeft als founder en boardmember van het bedrijf meer dan 30 jaar internationale ervaring in management- en bestuursfuncties in de Retail sector. 

Martin Poppe, als oprichter en CEO van het bedrijf, heeft meer dan 20 jaar een internationale ervaring in executive search, waarbij hij de best mogelijke opties zoekt voor leidinggevende posities in de retail- en consumentensector. 

Daarnaast wordt Sedna ondersteund door een hooggekwalificeerd en ervaren team van internationale researchers en coaches.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!