Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Karma Kebab en Speelgoedwinkel.nl
Winnaar: Karma Kebab
Karma Kebab sleepte deze week 2 miljoen euro aan nieuw kapitaal binnen. De aanbieder van plantaardige kebab wil met het geld meer restaurants openen. Karma Kebab reist met foodtrucks menig festival af in binnen- en buitenland, maar heeft sinds juni vorig jaar ook een restaurant in Utrecht. Begin dit jaar volgde ook een pop-up locatie in Amsterdam.
Karma Kebab wil meer ‘festival food bars’ openen, waar ook optredens en andere activiteiten zijn. Na de zomer opent er een nieuwe locatie in Amsterdam en begin volgend jaar volgt Rotterdam. Volgens Karma Kebab zou de teller eind 2028 op minimaal 25 moeten staan.
Verliezer: Speelgoedwinkel.nl
Minder goed ging het bij Speelgoedwinkel.nl. De webwinkel werd failliet verklaard omdat het kampte met te grote onverkochte voorraden. De webwinkel verkocht via de eigen site en via resellers. Volgens de...
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Karma Kebab en Speelgoedwinkel.nl
Winnaar: Karma Kebab
Karma Kebab sleepte deze week 2 miljoen euro aan nieuw kapitaal binnen. De aanbieder van plantaardige kebab wil met het geld meer restaurants openen. Karma Kebab reist met foodtrucks menig festival af in binnen- en buitenland, maar heeft sinds juni vorig jaar ook een restaurant in Utrecht. Begin dit jaar volgde ook een pop-up locatie in Amsterdam.
Karma Kebab wil meer ‘festival food bars’ openen, waar ook optredens en andere activiteiten zijn. Na de zomer opent er een nieuwe locatie in Amsterdam en begin volgend jaar volgt Rotterdam. Volgens Karma Kebab zou de teller eind 2028 op minimaal 25 moeten staan.
Verliezer: Speelgoedwinkel.nl
Minder goed ging het bij Speelgoedwinkel.nl. De webwinkel werd failliet verklaard omdat het kampte met te grote onverkochte voorraden. De webwinkel verkocht via de eigen site en via resellers. Volgens de curator was er voorheen ook een fysieke winkel, maar deze is al ‘geruime tijd’ gesloten. Op dit moment wordt er nog gekeken of een doorstart of losse verkoop mogelijk is.