Winnaar/verliezer van de week: Lidl en Score

Winnaar/verliezer van de week: Lidl en Score

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Lidl en Score. 


Winnaar: Lidl

Overwinningsvreugde bij Lidl. De Duitse discounter won een logo-ruzie in de rechtszaal nadat het de Britse concurrent Tesco voor de rechter sleepte vanwege het kleurgebruik van zijn hoofdlogo. Van het hooggerechtshof in het Verenigd Koninkrijk kreeg Lidl toestemming voor een gerechtelijk bevel, zodat Tesco geen inbreuk mag maken op het handelsmerk. 

Vorig jaar zomer spande Lidl de rechtszaak aan tegen Tesco wegens het schenden van zijn handelsmerk en auteursrecht. De reden: de gele cirkel met blauwe achtergrond die bekend zijn als Lidls logokleuren worden ook door Tesco gebruikt om aanbiedingen voor zijn loyaliteitsprogramma te promoten. Tesco moet binnenkort via het gerechtelijk bevel alle promoties verwijderen. Dat kost Tesco zo’n 8 miljoen pond, ongeveer 9,3 miljoen euro.


Verliezer: Score


Score Group is failliet verklaard. De eigenaar van kledingketen Score en...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Lidl en Score. 


Winnaar: Lidl

Overwinningsvreugde bij Lidl. De Duitse discounter won een logo-ruzie in de rechtszaal nadat het de Britse concurrent Tesco voor de rechter sleepte vanwege het kleurgebruik van zijn hoofdlogo. Van het hooggerechtshof in het Verenigd Koninkrijk kreeg Lidl toestemming voor een gerechtelijk bevel, zodat Tesco geen inbreuk mag maken op het handelsmerk. 

Vorig jaar zomer spande Lidl de rechtszaak aan tegen Tesco wegens het schenden van zijn handelsmerk en auteursrecht. De reden: de gele cirkel met blauwe achtergrond die bekend zijn als Lidls logokleuren worden ook door Tesco gebruikt om aanbiedingen voor zijn loyaliteitsprogramma te promoten. Tesco moet binnenkort via het gerechtelijk bevel alle promoties verwijderen. Dat kost Tesco zo’n 8 miljoen pond, ongeveer 9,3 miljoen euro.


Verliezer: Score


Score Group is failliet verklaard. De eigenaar van kledingketen Score en jeansmerk Chasin’ had te dealen met een grote coronaschuldenlast, supplychainproblemen en de koopkrachtdaling van consumenten. De jaarrekeningen winden er geen doekjes om: de schulden van het kledingconcern liepen in 2021 op tot 24,2 miljoen euro bij een resultaat van 196,4 duizend euro. 

De meer dan vijftig Score-winkels in Nederland blijven voorlopig geopend. Bestellen via de website is niet meer mogelijk. De kans op een doorstart is aanwezig: verschillende partijen hebben zich gemeld, maar hoeveel, dat wil de curator niet zeggen. 
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!