De Bijenkorf schakelt reacties in communicatie-app uit

De Bijenkorf schakelt reacties in communicatie-app uit

Medewerkers van de Bijenkorf hebben sinds kort niet meer de mogelijkheid om te reageren op interne berichten via de app Speakap. Medewerkers zijn ontevreden over het besluit van de warenhuisketen, meldt het AD.

Via communicatie-app Speakap worden medewerkers via berichten geüpdatet over allerlei personeelszaken, maar daaronder werd er veel gereageerd. De Bijenkorf heeft die functie onlangs uitgezet. Volgens de warenhuisketen is het niet de bedoeling dat Speakap als opinieplatform wordt gebruikt, maar alleen als communicatiekanaal. Medewerkers zijn het veelal niet met het besluit eens. 

De Bijenkorf zegt zelf dat er voldoende ruimte is voor feedback, bijvoorbeeld via mail, chat en betrokkenheidsonderzoeken. Op het moment is het warenhuis bezig de ‘interne communicatiekanalen te optimaliseren’. 

Volgens de medewerkers heeft het besluit van de Bijenkorf alles te maken met de onvrede die er heerst. Sinds september vorig jaar is het onrustig bij de keten. Medewerkers willen een loonsverhoging van 10 procent, terwijl de Bijenkorf niet verder wil gaan dan zijn eindbod van 6 procent.
 

Reacties 4


Gerard van Gummigalgen 7 jul, 21:24

De bekende struisvogelpolitiek: als de directie het niet ziet, dan is het er ook niet.


L Desiree 5 jul, 02:56

'De Bijenkorf schakelt reacties in communicatie-app uit'. De Bijenkorf maakt een misser.
Het woord communicatie komt van het Latijnse communicare, gemeenschappelijk maken. Daar zijn beide partijen voor nodig die beide iets kunnen inbrengen. Daar is hier weinig sprake van.
Dit is gewoon een informatie-of instructie-app, ook prima maar noem het dan ook zo. Dan weten medewerkers waar ze aan toe zijn. Communicatie is een van de meest effectieve én kostenefficiënte managementinstrumenten... als je het ook als communicatie-instrument gebruikt.


J Pieterman 3 jul, 18:14

Zie wat er met Vroom&Dreesman is gebeurd!


James Cooper 3 jul, 14:47

Wat betreft arbeidsverhoudingen is dit warenhuis niet meer van deze tijd. Dat de Bijenkorf constant negatief in het nieuws is interesseert de directie blijkbaar ook niet. Maar uiteindelijk zal dit ook gevolgen hebben voor de klantbeleving. Stakingen en ontevreden personeel zullen de klant bijblijven.
Van de vroegere Bijenkorf die bekend stond om zijn goede arbeidsvoorwaarden is helaas niets meer over.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!