Burberry ziet verkopen stijgen in Europa en China

Burberry ziet verkopen stijgen in Europa en China

Luxemerk Burberry heeft zijn omzetten in de winkel in het afgelopen kwartaal zien stijgen met 18 procent ten opzichte van een jaar eerder. De Chinese markt zorgde voor de grootste opleving, door het afschaffen van alle coronamaatregelen.

In totaal werd er in de winkels 589 miljoen pond omgezet (685 miljoen euro), tegenover 505 miljoen pond (588 miljoen euro) vorig jaar. 

Met een stijgende winkelomzet van 46 procent, zag Burberry de afgelopen maanden de grootste omzetstijging in China. Ook Europa was goed voor de financiën: toeristen uit de Verenigde Staten en het Midden Oosten stimuleerden de groei met 17 procent. 

Europeanen zelf hebben een kleiner aandeel in de groei van Burberry. Ook bleef de groei in de VS achter: de kwartaalomzet van het luxemerk daalde in deze markt als tweede kwartaal op rij, met 8 procent. In de laatste maanden van vorig jaar daalde de omzet al met 7 procent. 

"Ik denk dat de vraag van de ambitieuze shopper een beetje is afgezwakt, maar ze kopen producten van een hogere nettowaarde", verklaart ceo Jonathan Akeroyd. Voor de komende jaren blijft het vooruitzicht hetzelfde: een 'lage' dubbelcijferige omzetgroei. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!