Deze luxeboetiek is in een nieuw jasje gestoken

Deze luxeboetiek is in een nieuw jasje gestoken

In thuisstad Londen heeft Burberry aan de New Bond Street zijn bestaande winkel volledig gestript en in het nieuw gestoken. Zonder af te wijken van de kenmerken die het Britse luxemerk groot hebben gemaakt.

In thuisstad Londen heeft Burberry aan de New Bond Street zijn bestaande winkel volledig gestript en in het nieuw gestoken. Zonder af te wijken van de kenmerken die het Britse luxemerk groot hebben gemaakt.

De nieuwe flagshipstore bevindt zich op zo'n twee kilometer afstand van het vorige paradepaardje van Burberry, in de wijk Knightsbridge in Londen. In die wijk opende oprichter Thomas Burberry 130 jaar geleden zijn eerste winkel in Londen. Ook is het hoofdkantoor van het modemerk hier gevestigd. 

Volgens het Britse luxemerk vindt de moderne winkelfanaat er alles wat zijn hart begeert: een 'meeslepende shopping experience', met dameskleding, herenmode, zonnebrillen, de best verkopende schoenen en een nieuwe vipruimte. Ook besteedt Burberry extra veel ruimte aan lederwaren; de best verkopende categorie van dit moment.

In de flagshipstore zijn alle kenmerkende kleuren terug te vinden waar het modemerk bekend om is: zandkleuren, zwart, rood en gebroken wit. Ook wordt de klassieke Burberry-trenchcoat tentoongesteld. Het minimalistische en strakke interieur wordt zo nu en dan opgebroken door ronde zitmeubels in zachte kleuren. Volgens het merk zelf komt er zo meer nadruk te liggen op de belangrijkste mode-items.


Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!