Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Hermès en Rebellenclub.
Winnaar: Hermès
De luxebranche heeft vooralsnog weinig last van de economische onzekerheden. Deze week was het Hermès dat goede cijfers kon overleggen. Het afgelopen halfjaar zag het Franse modehuis de winst met 28 procent stijgen tot 2,95 miljard euro. De omzet kwam uit op 6,7 miljard euro. De winstmarge van de producten kwam uit op 44 procent, een record. Vooral de omzet in Azië, zonder Japan, groeide relatief sterk (28 procent) en kwam uit op 3,3 miljard euro. In Europa zette Hermès 1,4 miljard euro om.
Verliezer: Rebellenclub
Het regent faillissementen onder startups de laatste tijd. Na The Fixables en Tomo was het deze week
Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Met deze keer: Hermès en Rebellenclub.
Winnaar: Hermès
De luxebranche heeft vooralsnog weinig last van de economische onzekerheden. Deze week was het Hermès dat goede cijfers kon overleggen. Het afgelopen halfjaar zag het Franse modehuis de winst met 28 procent stijgen tot 2,95 miljard euro. De omzet kwam uit op 6,7 miljard euro. De winstmarge van de producten kwam uit op 44 procent, een record. Vooral de omzet in Azië, zonder Japan, groeide relatief sterk (28 procent) en kwam uit op 3,3 miljard euro. In Europa zette Hermès 1,4 miljard euro om.
Verliezer: Rebellenclub
Het regent faillissementen onder startups de laatste tijd. Na The Fixables en Tomo was het deze week Rebellenclub dat de stekker eruit trok. De interieurwinkelketen - vier winkels en een webshop - laat weten in coronatijd een achterstand te hebben opgelopen die daarna niet werd ingehaald. De ‘zeer sterk gedaalde traffic en omzet’ bij de vestiging in Mall of the Netherlands wordt genoemd als oorzaak waardoor alles onder druk kwam te staan. Ook had de winkel in Amstelveen met forse kostenstijgingen te maken. De huidige omzetontwikkeling bleek onvoldoende om die problemen op te vangen. De eigenaren gaan in gesprek met de curator over een doorstart van de winstgevende onderdelen.