Nederlandse consumenten maken iets meer gebruik van flitsbezorgdiensten als Flink en Getir dan in november vorig jaar. Het gebruik is met 2 procent gestegen.
Dat blijkt uit een onderzoek van Markteffect, waar ongeveer duizend Nederlandse consumenten aan meededen.
Waar flitsbezorgers in november 2022 het gebruik onder consumenten wat zag stagneren, nam het aantal Nederlanders dat af en toe flitsbezorgers inschakelt, toe (van 16 tot 18 procent). Toch heeft het merendeel (61 procent) er geen vertrouwen in dat er een toekomst is weggelegd in ons land voor snelle boodschappendiensten als Flink en Getir.
De bekendheid van flitsbezorging is ten opzichte van een jaar geleden gelijk gebleven: 82 procent van de Nederlanders zijn bekend met de term flitsbezorging. Gorillas geniet van alle flitsbezorgers nog steeds de meeste naamsbekendheid (60 procent), gevolgd door Flink (58 procent). Opvallend is dat de bekendheid van Getir flink steeg, van 16 tot 35 procent.
Reacties 0