De webshop van Wibra staat op het punt om voor zwarte cijfers te zorgen. “Wat begon als een tijdelijk project is inmiddels een volwaardig verkoopkanaal."
Dat vertelt e-commercemanager Roy Verwig tegen Ecommercenews. “We hebben gemiddeld 10 procent groei per kwartaal. Als we dit vasthouden, sluiten we af met een kleine winst. De webshop is ieder geval kostendekkend aan het einde van het jaar."
Vooral de online afgeprijsde megaboxen - producten die Wibra in bulk inkopen en verkopen - zorgen voor de meeste winst. Hiervan liggen de logistieke kosten een stuk lager dan van andere producten. “In plaats van dat we bijvoorbeeld 24 losse pakken billendoekjes verkopen, verkopen we nu de hele verzenddoos in één keer.”
Wibra is volgens de e-commercemanager van plan om in 2024 te beginnen met marktplaatsen als bol.com en Amazon. Dit omdat met name Dasty-producten voor veel hogere prijzen worden doorverkocht op marktplaatsen, door andere aanbieders. Ook ziet Wibra in andere Europese markten kansen voor zijn webshop.
Reacties 0