In de nieuwste RetailTrends: Nestlé, Takko en de nieuwe RetailRookies

In de nieuwste RetailTrends: Nestlé, Takko en de nieuwe RetailRookies

Het nieuwe magazine van RetailTrends verschijnt vandaag en dat staat weer bomvol insights die je niet wilt missen.  

 “Voor retailers en Nestlé is dit een tijd die we niet eerder kenden”, zegt ceo Nikki Adamo. Als ’s werelds grootste food & beverage-concern ligt Nestlé onder een vergrootglas. Adamo, sinds twee jaar ceo in ons land, moest de Nederlandse tak tot nu toe al laveren langs torenhoge inflatie, dalende omzetaandelen en knetterende onderhandelingen met supermarkten. In een gesprek met Amnon Vogel gaat ze in op die uitdagingen en haar strategie.

Ruim een jaar na zijn aantreden heeft ceo Tjeerd Jegen de piketpaaltjes voor zijn strategie met Takko Fashion stevig in de grond. De groei moet sneller, het winkelnetwerk groter en de e-commercetak sterker worden. De stip op de horizon hangt al te glanzen, als het aan Jegen en de nieuwe eigenaren ligt: de gong luiden op de beurs. En hoe is het eigenlijk om als eerste niet-Duitse ceo een risicoavers bedrijf door een transformatieproces te loodsen?

September is RetailRookie-maand bij RetailTrends. De redactie heeft voor de tiende keer 10 startups geselecteerd, die de sector willen innoveren. In dit magazine doen de RetailRookies uit de doeken waarom het retaillandschap juist hen nodig heeft. Daarnaast maken we de balans op van een decennium RetailRookies: dit maakt – of breekt – de kansen op succes.

Hij maakte een fraaie carrière in fashionretail bij Only for Men en Hugo Boss. Een rol als managing director bij schoenenmultinational vanHaren verliep echter anders dan Han Sterk zich had voorgesteld. Niet erg, bespiegelt hij nu: “Als ik me had aangepast, dan kon ik blijven – maar dan kon ik mezelf niet in de spiegel aankijken.”

Financiering krijgen was al lastig voor retailmerken en de huidige economische omstandigheden maken het nog moeilijker. Er is een aantal dingen die helpen om kapitaal los te peuteren. Oud-bankier Jos Voss legt uit hoe een retailmerk geldschieters het hof kan maken – ook als ze hard-to-get spelen.

Vanaf 2025 mogen retailers geen dieselauto’s meer gebruiken om winkels in zero-emissiezones te bevoorraden. Overstappen op elektrische voertuigen is het alternatief, maar de weg naar een uitstootvrije binnenstad is nog niet geplaveid. 

De septembereditie van RetailTrends valt deze week op de mat bij RetailTrends-members en is hier al digitaal te lezen. Ook member worden? Klik hier.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!