Winnaar/verliezer van de week: De Pindakaaswinkel en Specsavers

Winnaar/verliezer van de week: De Pindakaaswinkel en Specsavers

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer De Pindakaaswinkel en Specsavers.


Winnaar: De Pindakaaswinkel

Met een televisieprogramma een kleine 2 miljoen euro ophalen. Dat klinkt winning. De Pindakaaswinkel heeft voor het eerst externe investeerders en haalt via het programma Dragon's Den 1.850.000 euro op. De investeerders krijgen in ruil daarvoor 20 procent van de aandelen. Het bedrijf heeft geen schulden en heeft tot nog toe elk jaar winst gemaakt. 


Verliezer: Specsavers

Specsavers Nederland sluit het boekjaar (maart 2022-februari 2023) af met een omzet van 174,4 miljoen euro. Dat is 0,7 procent minder ten opzichte van een jaar geleden, toen de hoogste omzet ooit werd behaald (175,7 miljoen). Specsavers heeft vooral last van de...

Retail kent succesverhalen en mislukkingen, iedere dag weer. RetailTrends licht elke vrijdag een winnaar en een verliezer uit, gebaseerd op het nieuws van de afgelopen week. Deze keer De Pindakaaswinkel en Specsavers.


Winnaar: De Pindakaaswinkel

Met een televisieprogramma een kleine 2 miljoen euro ophalen. Dat klinkt winning. De Pindakaaswinkel heeft voor het eerst externe investeerders en haalt via het programma Dragon's Den 1.850.000 euro op. De investeerders krijgen in ruil daarvoor 20 procent van de aandelen. Het bedrijf heeft geen schulden en heeft tot nog toe elk jaar winst gemaakt. 


Verliezer: Specsavers

Specsavers Nederland sluit het boekjaar (maart 2022-februari 2023) af met een omzet van 174,4 miljoen euro. Dat is 0,7 procent minder ten opzichte van een jaar geleden, toen de hoogste omzet ooit werd behaald (175,7 miljoen). Specsavers heeft vooral last van de nasleep van de coronaperiode, toen er minder brillen werden verkocht. Daardoor zijn er nu minder brillen aan vernieuwing toe en dat kostte de afdeling optiek 4,5 procent. Pluspuntje was dat de afdeling horen flink omhoog schoot (6,4 procent), al was dat dus niet genoeg om het algehele omzetverlies te compenseren.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 37.500 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!