Intergamma werkt aan nieuwe positionering
Gepubliceerd op 11 september 2023 om 09:41
Intergamma, het moederbedrijf van Karwei en Gamma, wil zich profileren als de duurzame ‘one-stop doe-het-zelf shop’. “We veranderen van een bouwmarktgroothandel in een speciaalzaak met persoonlijk contact met de klant”, vertelt ceo Joost de Beijer tijdens RetailTrends Live.
De Beijer ziet een gat in de doe-het-zelfmarkt als het gaat om duurzaamheid. “We gaan de propositie pakken van de duurzame bouwmarkt. Daarvoor moeten we een ander retailmodel maken. We kunnen geen isolatiemateriaal in schappen leggen en dan denken dat de klant het wel pakt.”
Intergamma werkt daarom aan een one-stop-shopping-experience. “Als je nu je huis wilt verduurzamen zijn er veel verschillende adressen waar je terecht kunt. Hoe mooi is het als de klant alles op 1 plek kan vinden: advies, inspiratie en producten. Daar willen wij een rol in spelen.”
De nieuwe one-stop-shopping-strategie komt ook terug binnen de categorie raamdecoratie bij Karwei en op het gebied van verf bij Gamma. Zo zijn er productspecialisten beschikbaar die de consument van advies voorzien en worden de assortimenten breder en dieper in zowel de winkel als online.
Intergamma wordt geen platform, maar een curated platform, benadrukt De Beijer. “We zetten de site niet open voor allerlei leveranciers, maar houden daar de hand in. Zo nemen we de keuzestress van de consument weg en worden we een speciaalzaak met een breder assortiment en de juiste expertise en service.”