Alle winkels van Pearle Studio, voorheen Eye Wish, gaan verder onder de naam GrandOptical. Daarmee wil moederconcern GrandVision de formule onderscheidender maken ten opzichte van Pearle.
GrandOptical is een bestaande formule van GrandVision die actief is in onder meer België, Frankrijk en Luxemburg. De keten positioneert zich als een premium merk aan de bovenkant van de markt. Het assortiment bestaat veelal uit designermerken. Door de koppeling met de merknaam Pearle los te laten moet het onderscheid tussen beide merken duidelijker voor klanten. Daarnaast past het voeren van 2 aparte merknamen beter bij de aangescherpte koers van moederbedrijf EssilorLuxottica en de wens om ook in Nederland een premium merk te lanceren.
GrandVision moest door de fusie met EssilorLuxottica 2 jaar terug zijn merk Eye Wish verkopen, evenals een deel van de winkels. De overblijvende locaties werden omgebouwd naar de nieuwe formule Pearle Studio. Het gaat om 100 vestigingen. Uiterlijk 1 december zijn deze allemaal omgebouwd tot GrandOptical.
ikke weet het 11 sep, 17:25