Takko lanceert Nederlandse webshop
Gepubliceerd op 12 september 2023 om 09:36
Modediscounter Takko Fashion heeft zijn webshop en klantloyaliteitsprogramma Takko Friends uitgerold naar Nederland. Later dit jaar volgen Frankrijk, Slowakije en Tsjechië.
De lancering van de webshop valt samen met de komst van de Takko Friends-app. Klanten kunnen via dit loyaliteitsprogramma punten en coupons inwisselen. De app bevat daarnaast een nieuwssectie met FAQ's en productcontent en een storefinder met navigatie naar de dichtstbijzijnde vestiging.
De webshop ging in 2016 van start in de Duitse thuismarkt, terwijl Oostenrijk als tweede land afgelopen april aanhaakte. Het omzetaandeel ligt in Duitsland op ‘een procent of 5, 6’, vertelt ceo Tjeerd Jegen in de meest recente editie van het magazine van RetailTrends.
Het omzetaandeel van het e-commercekanaal is daarmee volgens Jegen voldoende ontwikkeld. “Ik wil ook niet dat dat meer wordt, het fysieke winkelnetwerk is de kracht van ons bedrijf.”
Takko’s onlinekanaal is winstgevend door onder meer het retourbeleid, laat de topman verder weten. De keten zet zijn winkelnetwerk in als afhaal- en retourpunt, zodat de retouren gelijk weer het schap in kunnen. “Het lijkt misschien heel wat dat onze webshop winstgevend is, maar als je als discounter geld verliest met online ben je met de verkeerde dingen bezig.”
In dit interview gaat Jegen verder in op zijn plannen en strategie met Takko Fashion. Zo vertelt hij over de digitale transformatie die hij leidt en over hoe hij de organisatie voorbereidt op een mogelijk onvoorspelbare situatie als een nieuwe pandemie.