Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Threadless, Otto en eBay.
Threadless
Het fashionlandschap in de metaverse wordt steeds voller. Spaceport, een licentieplatform voor intellectueel eigendom, heeft de handen ineengeslagen met e-commercebedrijf Threadless om T-shirts en kleding van laatstgenoemde te lanceren op het populaire online gamingplatform Roblox. Spelers kunnen de in-game valuta Robux gebruiken om digitale kleding te kopen op de Roblox Marketplace en hun avatars ermee aan te kleden. De Threadless-collectie is direct een van de grootste merkcollecties op Roblox is, met honderden items.
Otto Group
Robots nemen binnenkort de taken van medewerkers over...
Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Threadless, Otto en eBay.
Threadless
Het fashionlandschap in de metaverse wordt steeds voller. Spaceport, een licentieplatform voor intellectueel eigendom, heeft de handen ineengeslagen met e-commercebedrijf Threadless om T-shirts en kleding van laatstgenoemde te lanceren op het populaire online gamingplatform Roblox. Spelers kunnen de in-game valuta Robux gebruiken om digitale kleding te kopen op de Roblox Marketplace en hun avatars ermee aan te kleden. De Threadless-collectie is direct een van de grootste merkcollecties op Roblox is, met honderden items.
Otto Group
Robots nemen binnenkort de taken van medewerkers over bij pakketbedrijf Hermes wat betreft het uitladen van zeecontainers. Moederbedrijf Otto Group werkt daarvoor samen met partner Boston Dynamics. Het e-commercebedrijf gaat 2 soorten robots gebruiken voor 2 doeleinden. Naast de variant die gespecialiseerd is in het lossen van zeecontainers, is er ook een ‘robothond’ die automatisch door gebouwen loopt en locaties en installaties kan inspecteren voor onderhoud en reparaties.
EBay
E-commerceplatform eBay heeft het voor zijn aangesloten verkopers wat makkelijker gemaakt om productinformatie met potentiële klanten te delen. Dat doet het Amerikaanse concern met de zogenoemde 'magical listing'-tool, een AI-toepassing. Hiermee wordt productinformatie geanalyseerd op basis van een afbeelding. Verkopers kunnen een foto maken of uploaden in de eBay-app en vervolgens AI gebruiken om titels, beschrijvingen, releasedatums en andere belangrijke informatie te genereren. De tool bevindt zich nog in een betafase, maar komt binnenkort algemeen beschikbaar.