‘Kwart Europese mode- en beautymarkt is online’

‘Kwart Europese mode- en beautymarkt is online’

De Europese online omzet aan mode- en beautyartikelen bedroeg vorig jaar 122 miljard euro. Dat is een kwart van de totale omzet van 486 miljard euro, meldt Cross-Border Commerce Europe in zijn jaarlijkse onderzoek naar deze branche.

Het aandeel online in de Europese mode- en beautybranche zal naar verwachting verder toenemen. In 2026 zal dat volgens het rapport 28 procent zijn, goed voor 144 miljard euro. De groei wordt gestuwd door de opkomst van c2c-marktplaatsen met tweedehands items. Nu is dit soort platforms al goed voor 12 procent van de online mode-omzet, over 3 jaar naar verwachting voor zo’n 16 procent.

Uit het onderzoek blijkt verder dat van de 122 miljard aan online mode- en beautyomzet er 45 miljard cross-border is. De belangrijkste cross-border modespelers zijn Amazon, Zalando, eBay, AliExpress en Etsy. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!