Huismerken van discounters duurder bij Amazon en bol.com

Huismerken van discounters duurder bij Amazon en bol.com

De prijzen gaan in sommige gevallen meer dan 5 keer over de kop, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. 

Goedkope huismerkproducten van retailers als Action, Lidl en IKEA worden duurder te koop aangeboden bij Amazon en bol.com. De prijzen gaan in sommige gevallen meer dan 5 keer over de kop, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.

Zo is de kalkreiniger Superfinn van Action bij bol.com te koop voor 9,29 euro, ruim 6 keer zoveel als de originele prijs van 1,42 euro. Ook een set van 6 schoonmaakdoekjes van de koopjesketen staan bij bol.com te koop voor 13,99 euro. Bij Action zelf betaal je 99 eurocent per stuk. Ook de Silvercrest-airfryer, die bij Lidl te koop staat voor 39,99 euro, kost bij bol.com 74,99 euro.

Op Amazon.nl ondergaan IKEA-producten hetzelfde lot. Het populaire Martorp-bestek kost daar 120,34 euro. Bij de woonwinkel zelf kost het 34,99 euro. Consumenten leggen op Amazon.nl 625 euro neer voor het schuimmatras Åkrehamnen. En de prijs bij IKEA? 199 euro. 

In een reactie op de Consumentenbond stellen Action en Lidl op de hoogte te zijn, maar er niks tegen te kunnen doen. IKEA stelt dat het doorverkopen van IKEA-producten verboden is, en dat ze daar actief op controleren.

Bol.com en Amazon zeggen eveneens weinig te kunnen uithalen. Volgens hen zijn verkopers vrij om zelf hun prijzen te bepalen. Beiden zeggen wel te controleren op grote pijsafwijkingen. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!